torsdag 11 oktober 2007

Variation förnöjer (Hört på jobbet #5)

Jag har observerat tre saker, företeelser som gubbar på jobb aldrig finner tråkigt. Eftersom de sker dagligen så måste det ju vara hilarious lizom bah. Dessa är de vanligast förekommande, men det finns åtskilliga fler.
  • I trappuppgången till våran avdelning är det ett trasigt lysrör på väggen som blinkar enerverande. Ni vet, Skräckfilms/Alien style. Varje gång man går förbi det i sällskap med någon gubbe: "Gå långsamt! Nu är fartkameran på!" Vad säger du, i trappen, va VA, vadå fartkamera!? Är du född i farstun gubbe!?

  • Vi börjar halv sju på morgonen, men är man där extra tidigt får man gubbcred, så en del är där redan runt sexsnåret. Och då för att visa sin duktighet med att man är där först och de andra kommer efter en (fast ändå långt innan halv sju) så har man två val. Antingen säger man "Godmiddag!" för att markera att man vart där sååå länge. En annan populär är "Har du med dig Aftonbladet!?" Ha-haa.

  • Efter en diskussion om invandrare där en gubbes huvudargument var "Alla muslimer är dumma i huvet, därför ska dom bort" så försökte jag flika in lite andra aspekter i det hela. Det slutade med att jag blev anklagad för att vara muslim. Inte räckte det med att jag påpekade att jag inte är muslim, jag sade att jag tyckte allt överdrivet praktiserade av religioner är idioti, må de så vara kristna, mussar eller whatever. Så nu får jag höra ett antal gånger om dagen, tillmälen såsom "Har du läst koranen nåe!" eller kanske "Har du bett fem gånger redan, va, va!?"

Det är så jävla kul. Det är humor. Humor säger jag!! Lika kul som Robert Gustavsson, Haaa-Haaa. Roligare. Stefan & Krister. Göm brännvinet från käringa!!! Ta på er lustiga kläder & peruk!! På repeat, om och om igen! Varje dag!! Åååh skrattet har inget slut.

Inga kommentarer: