söndag 7 oktober 2007

Uphall-a

På lördagsförmiddagen for jag och käringa till Örebro för uppslutning av kamrater. På kvällens schema stod det fest med stora bokstäver, och den skulle äga rum i en av Sveriges vidrigaste städer, Uppsala. Missförstå mig rätt, jag tyckte det var en fin stad (ty det var första gången jag var där) men det finns nog ingen soptipp som är värre än de där rackarns studentfitterna. Mer om det sen. Vi slöt iallafall upp med Fiskar-Freddan och Asian Babe-Lotta och satte oss i Saaben och brände iväg, fort ska det gå. Väl framme så checkade vi in på hotellet, och sedan blev det softande innan kvällens event...

...Som satte igång kring sexsnåret. Det hela artade sig väl, jag åt mig stinn & trind på köttbit och lax och jag nötte sakta men säkert ned min hjärna tills den hade problem med de enklaste av gångertabeller. För att åter knyta an till studentfolk. Det är något som for mig att osa av genuint hat när jag ser vuxna människor springa runt i lustiga rosa buskis-kläder eller gå i långa rader genom städer och hålla varandra om axlarna och sjunga sånger. Ni vet, pam-pam-pam-pam-pam-HEY, pam-pam-pam-pam-pam-HEY-stilen. I en Ally McBealsk drömsekvens tog jag min ölflaska och slog sönder den mot betongtrappen, sprang rätt in i tåget och utövade avverkning. Men annars dansade jag runt med mina sugrör till ben och gjorde det bästa av situationen, inte ens spex från vuxna femåringar skulle få sabba aftonen. Efter ett par timmars dans och nydefinering av white mans overbite så insåg jag att all dryck hade stigit mig åt huvudet, så jag barkade av hem till sängen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Du är ju riktigt snygg här Tim, inte var dag man ser dig uppklädd!
Snyygt