lördag 20 oktober 2007

Domini

Jag skulle väl kunna sälla mig till ateisterna, allt som oftast. Eller ja, i princip jämt. Men vid vissa tillfällen så börjar man undra om herr gud kanske har ett finger med i spelet ändå.

Som t.ex. den gången då jag och min kära fru Emma var ute och åkte i en bil som hon hade lånat. Då satt jag och var DJ, och så hittade jag en skiva med Madonna i handskfacket (hur ofta lägger man handskar där egentligen?) och så drog jag på den. Det var en best-of så det fanns många stänkare där. Vi drog igenom skivan och så sade jag till Emma att "Lyssna nu! Det här är min favorit!" och syftade på Like a Prayer som var i slutet av skivan. Jag krämade på lite volym och tror ni jag flippade ur när skivan började hacka eller! Här satt man och väntade på den bästa låten liksom. Jag svor & spottade och vevade med näven i luften och tänkte att nu skiter jag i den här fittskivan!! Och så slog jag på radion. & vafan! Då spelade dom den låten på radion. Jag tittade på skivan, på radion, på skivan, på radion och på skivan igen. Sen kollade Emma och jag ängsligt & lite halvskrajt på varandra och sade inget mer. Jag kollade upp mot himlen och gav tummen upp till polarn gud. God is a DJ.

Och vad är ordet för handskfack i resten av världen? Jag menar de kör väl inte med vantar så överdrivet ofta i Botswana, Laos, eller säg, Mocambique.

Inga kommentarer: