onsdag 18 juni 2008

The Watcher

Tror ni att ni är den utvalde, The Chosen One ibland? Som Matrix-Neo eller så? Det tror jag ganska så ofta, speciellt när det handlar om att hålla koll på tiden. Väldigt ofta när jag gör saker en viss tid eller kollar på klockan så bevittnar jag ofta ett palindrom. Jag kom att tänka på det när jag såg inlägget här nedan, som blev postat 22:22. För kanske tretusende gången tänkte jag att "jag är den utvalde!". Jag kollar på klockan, och se! Den är 10:01. Det måste betyda något. NÅGOT måste det betyda!! Greyskull, jaaag har nuuu styrkaaaaan! Trist jävla superhjältekraft jag får, hålla superkoll på tiden liksom.

4 kommentarer:

Vinterande sa...

Tiden ja... Känner så igen mig i att hela tiden komma på mig själv att titta på klockan vid tider där timmar och minuter visar samma siffror... Och ja, jag är också övertygad om att det betyder något. Men vad?

Tim sa...

Jag tror egentligen bara att det betyder att jag är en dåre som ens har ett uns av sådana tankebanor...

Vinterande sa...

Nejdå... inte alls. Vi är utvalda till något slags konspiratoriskt experiment och det lilla inopererade microchip vi har i huvudet kommer vid någon tidpunkt i framtiden att ge ifrån sig en liten elektrisk impuls som gör att vi utför ett vansinnigt terrordåd... Så... nu har jag garanterat att FRA kommer att bevaka din blogg för all framtid. ;)

Tim sa...

Det är bara bra! Då får man ju iallafall några läsare...