måndag 16 juni 2008

Nomadic Chronicles

Senast Benny var hemma så talade vi om Jason Mraz, ni vet den där förbannade fjanten med hiten "Im yours". Om hur illa vi tyckte om hans fejkade jävla backpacker-vagabond-singer-songwriter-gitarr-truddelutt-pop. Eller låt kanske man bör säga, eftersom det är den enda vi hört. Iallafall. Jag delgav Benny min vision om hur videon till den låten skulle se ut; Tönten glider runt med sina sköna polare, slöar, glider & surfar lite och spelar gitarr på stranden. Döm av min (o)förvåning när Benny då säger att det är exakt så videon ser ut. Jag kollade genast upp det på Youtube, och visst satan stämde det!

När jag sedan hörde lallaren intervjuas på radio idag så måste jag säga att mina fördomar bekräftades ytterligare. Frågan som ställdes var vilken som var Jasons bästa sommar.
- Uhhm,, well yeah, last summer i was backpacking in Europe, and i played some gigs without any label support, just playing here and there in peoples livingrooms and backyards you know... Just me and my backpack in Europe. It was wonderful!
Jag har alltså en fantastisk förmåga att bara på musiken kunna utröna vad för typ av fån artisten är. Då skulle jag inte längre vilja kalla det fördomar; då är det ren initiution.

"Schu-du-belu-du-bubu-a-schubelubi-lubi-svej-fittmaräng-a-schnub" - Jason Mraz

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hörde intervjun också!!
I bilen. Jag muttrade nåt halvhatiskt i stil med:
"Ja det kunde man ju ge sej fan på.. Jävla glidar-surfar-åka- omkring-och-leka-slackerfjant"
Varpå mina vänner där på färden med mej utbrast nästan i mun påvarann: "Va?! Gillar du inte honom? Han e ju asbra! Så jäkla skön kille! Verkar helt naturlig!"

Tim sa...

Precis vad jag menar... My god!

Anonym sa...

jajjamensan...helt naturlig!

Anonym sa...

tsss... mamma ska inte snacka. hon har ju förfan hans senaste skiva där hemma i cdväxlaren!

Tim sa...

Ann är full med skit! Hon tycker säkert programledaren i Extreme Home Makeover (eftersom det är hennes BÄSTA program) är den mest naturliga i världen också...

Anonym sa...

garanterat! ..fast jag har ett svagt minne av att hon har sagt att han är "-lite gapig.."