måndag 9 juni 2008

Homecoming

Sådärja! Nu är jag åter hemkommen efter idiotin i Blekinge. Det gick sådär, jag och Manne ångrade gravt att vi glömde våra M249:or hemma i Bergslagen då det fanns dårskap att decimera så man fullkomligt vadade i det. Upp till knäna! Pirater, gaphalsar, snyltare, folk som låtsaspratar danska och så vidare. Men vad fanns det att förvänta sig - festivaler är ju som bekant inte samlingsplatser för Svea rikes begåvningsreserv (så på sätt och vis kände ju även jag mig hemma). Som vanligt var vi navet i campingen, vårt dansgolv var välbesökt oavsett om det var disco- dansbands- eller dödsaftnar. Vi kände oss dock lite decimerade av det faktum att vår stereo pajade skivor, och att runkarplattan var den första att stryka med. Det kändes... Tomt på något sätt.

Solen sken nåt så inåt helsike, (jag blev ganska brun och fin) men eftersom min näsa är så stor kan jag ju inte direkt gömma den någonstans, så den blev röd och svedd. Jag ser nästan ut som Manne (clownen) vilket dock kanske inte framgår av bilden. I övrigt var det mycket trevligt att återse kompanjonerna Pissnisse & Brunnforsarna, som i vanlig ordning var vid mycket gott humör. Att vara en skojare blir extra belönande i ett så muntert sällskap! Det är iallafall fint att vara hemma igen och få återse frugan & alla andra. Jag har en hel del återhämtning att ta igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint att höra att vi kände samma sak i runkhitsdilemmat, samt fallet med RÅIDIOTEN till låssasdansk.

Anonym sa...

Ja det var djupt tragiskt att den bästa skivan av alla skulle gå hädan det första den gjorde! Blev lite pannkaka när Eddie dog där!
Men ni lyckades ju hålla stämningen uppe i alla fall! Party blev det! Hör fortfarande sången efter valrossen!....;)