måndag 23 juni 2008

Transportations

Ni vet vad Schenker är va? Det vet jag med. Ser man feta lastbilar med stora gula flak är det mycket troligt att det med röd text står Schenker på dom. Det är vi alla med på? Dåså. När jag och Manne var på festival senast kom det en jobbig Göteborgare (ovanligt...) och satte sig vid oss. Han gjorde som precis alla andra, tackade och berömde för att vi hade precis den musiken de ville höra på campingen. Bakom det ligger en avancerad urvalsprocess som kräver stor människokännedom och ett starkt öga. "Se! Där borta kommer det ett gäng! Det ser ut som de gillar Marduk va? Japp, häv på skiten. Sccchhh, nu kommer dom! Se cool ut. Scchhhhh!!! Ratatatatatatatatatatatatatatatata."

...Men åter till saken. Schenker. Denne Göteborgare som hade slagit sig ned för att digga musiken började så småningom att tala arbete. Han undrade vad vi sysslade med och sådär, ni vet, drygt låtsasintresserat. Jag sade att jag arbetade på industri, och Manne att han var stjärtgosse hos Rudolf Knopf.
- Japp, så är det! Och vad pysslar du med själv? Frågade jag tillbaka.
- Jag jobbar på Schenker nere i Göteborg.
Jag hörde inte riktigt vad han sade, men som vanligt vågar jag inte visa mig oförstående utan körde bara på.
- Jahaja! På Benker! Det var som fan, är det nice det eller?
Manne och Göteborgaren bara kollade på mig och sade unisont
- ...Benker!?

Jag är så usel och feg att jag knappt ens vågar fråga folk igen när jag råkar höra lite fel. Bara att köra på tänker jag och trampar mig själv på tårna. Jag är en idiot. Benker... Bah!

6 kommentarer:

Anonym sa...

från Sölvesborg sett är det "uppe" i Göteborg ..Men han kanske va en idiot och sa nere ändå?

Tim sa...

Från Sverige sett är Halmstad "skit" ...Men det kanske finns idioter därifrån ändå?

Vinterande sa...

Hmm... förlåt mig för min petighet... men står det inte DHL på de stora gula flaken och de som det står shenker i blått på (logistics i rött)är helt vita?

Tim sa...

Du har fanimej rätt! Fan också... Fortsätt vara källkritisk när ni läser det jag skriver. Verkar som om det behövs...

Anonym sa...

DHL för fasiken Tim! Schenker är vita...:)

Anonym sa...

hehe, ja som ni precis redde ut där ja...//Yster.