tisdag 29 januari 2008

When in Vietnamn

Jag skrev ett inlägg för länge sedan om felsägningar som jag hatar och föraktar. Idag hörde jag ett nytt på radion som jag glömt bort att jag hatade, men som jag blev ack så påmind om idag - det var en dåre som ringde in till Christer i P3 och skulle säga Vietnam, men som sade Vietnamn. Hm, lustigt din pajas, brukar du skriva det med N i slutet också eller? Det i sin tur fick mig att associera till ett annat land som folk brukar uttala råidiotiskt - Egypten. Hur många gånger har man inte hört folk säga Egyptsien? Egyptsien!? Vafan?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sa han som inte kan vissla!

Tim sa...

Men det är ju inte för att jag är en idiot! Utan för att jag inte kan forma mina läppar rätt.

Anonym sa...

som tt säga kuk det heter ju kuka och det är j det an brukar i dagligt tal! Kuka kuka kuka! Tim, jag har varit på stekklubb...fy fan..vilka idioter"börjar jobba om 5 tim måste sova nu. flytta hit u då....kuka

jon e

Anonym sa...

kuk

/jon e