tisdag 15 januari 2008

Costner

Jag och Benny brukar ofta diskutera olika folkslag och deras attribut - och då menar jag inte folkslag som i samer, kineser eller smålänningar (osv) utan betydligt mindre målgrupper. Till dessa hör bland annat kärringar med tattig baj (pga illasittande byxor), fula hårdrockare, negrer med läderkeps, och så vidare.

Men så kom Benny på den allra konstigaste av dem alla - Torgindianerna. Ni vet precis vilka jag menar, de som återfinns med långt hår och fjäderskrudar i alla större städer (även i Bergslagen under tex. Kopparbergsmarken), krängandes nån CD med panflöjtscovers på Celine Dion eller ABBA. De är ju ett välkänt fenomen som egentligen inte behöver någon närmare presentation, men som jag ändå finner otroligt intressant - frågorna tar aldrig slut. Vilka är de? Vart kommer de ifrån? Hur bor de? Är de Appache eller Cherokee? Hur många skivor säljer de egentligen? Finns det ens svar på dessa frågor? Om ni vet något så hör gärna av er.

1 kommentar:

Anonym sa...

igår gav jag torgindianerna här hemma 26kr.. jag la mynten i deras torkade kalebass som dom hade som hade som bettlarkärl på en poncho (typ en sån som lasse fick av mej) framför sej.. köpte inte deras skiva dock.