måndag 21 januari 2008

Arne

I helgen blev jag bjuden på bio av min snygga tjejs föräldrar, vi skulle betrakta den nya svenska storfilmen Arn. Eller tja, storfilm & storfilm, i USA hade en film med Arns budget säkerligen blivit kallad för independentrulle, men ni fattar. Den bekräftade dock bara det som jag alltid sagt om svenska rullar, må budgeten vara på trehundra miljoner eller trettio tusen. Nämligen;
  • Dialogen kan inte verka naturlig. Det går bara inte. Är det det jävla dramatenarvet som solkar ner filmmediet också? För jag tror inte ett ord på vad ni säger, högtravande jävla pajaser.

  • Barnskådisar borde föras till giljotinen.

  • Action går inte att få till. Där spelar det ingen roll om svenskar skulle ha 3 miljarder att göra film för, det skulle ändå bara bli som nåt jävla Ronja Rövardotter-slag.

I övrigt var det intressant att få reda på att det var en svenne som besegrade Saladin..... Hah! Jag visste väl det krävdes en arier fört.

10 kommentarer:

Anonym sa...

..tänkte precis tipsa om nårra svenska nyligen producerade svenska filmer som faktiskt ÄR bra.. men sen mindes jag hur det var att prata om film med er där borta. så jag skiter i det.
men jag vill ändå framhålla att det finns en hel del som faktiskt är bra. så det så!

Tim sa...

För all del, tipsa! Jag kan bara säga att jag sett en till som jag tror är från i år, "Se upp för dårarna" och den var så pinsam så jag tillochmed stängde av (eller okej, lämnade TV-rummet) efter kanske 25 minuter.

Anonym sa...

okej..
"darling". mkt bra film med michael segerström som var ytterst förtjänt sin guldbagge för sin insats här.
"den goda viljan". max von s, björn kjellman, michael segertröm..
"saraband". ingmar bergman.
"den bästa av mödrar". ja, den är bra trots att maria lundqvist är med.
"zozo" av josef fares i libanon.
"hata göteborg". med en genialisk nikolaj schröder (som verkligen borde ha fått en guldbagge för den). alla har olika åsikter om denna. bör ses.
...till exempel.

(se upp för dårarna är fruktansvärd)

Tim sa...

Äh. Tyst.

Anonym sa...

sa ju det. ni vill ju inte ens försöka vidga era vyer så det är ingen idé att man anstränger sej. var nårra år sen man insåg det. sitt ni där med era clintan-kulisser och utklippta bilscener mot dålig back screen.

Anonym sa...

Emma sluta recensera filmer för det där vet du inget om! B-filmarn!
redigera dina bilder istället!

Tim sa...

Amen to that. Redigerarn... BAH!Är man trångsynt för man vägrar kolla på skit?

Anonym sa...

nej självklart är ni insiktsfulla och visa och slösar inte bort eran dyrbara tid på filmer som ni redan vet är skit. vi andra borde lära mer av er.

Tim sa...

Som att du lyssnar med öppna öron och tycker "rätt" om jag och Lars sätter på dödsparty #11 på stereon under SRF...

Anonym sa...

ni är helt fria att spela vad ni vill. hoppet är ute för eran del. ..ungefär som när man låter en jättegammal häst käka massor av klöver; man vet att det är skadligt och den löper stor risk att bli sjuk, men eftersom den är så gammal och ändå ska dö när som helst så låter man den vara lycklig och ovetande den lilla stund den har kvar.
så spela på ni pojkar.