tisdag 15 januari 2008

Vietcong

Medan jag skruvade och pillade på jobbet idag kom jag och tänka på Manne och hans kroppsliga övertag gentemot mig. Det har jag hört sedan barnsben, att jag är vek och måste sättas på plats. Men så kom jag att tänka på ett flertal incidenter som påvisar hans uselhet - hans oförmåga att kunna befinna sig över 1.5 meter utan att börja skrika som en flicka.

Jag drar mig till minnes när vi sommarjobbade på bruket och vi skulle klättra i stegar för att måla ett stort hus. Manne (den starke) fick alltid stå längst ner och måla medans jag stod uppe på stegen. "Ditt liv är inte värt något så det gör inget om du ramlar ner!" brukade han säga, men när det var vingligt eller jag fick sträcka mig långt så blev Manne orolig och sade att "var försiktig så du inte ramlar!!" Lustigt tänkte jag, mitt liv som inte var värt något, men så informerade han mig ju såklart direkt efter att "Det blir så mycket pappersarbete om du skulle dö." Det gäller att vara helgarderad!

...Eller när vi var i Stripa och sprang runt på de gigantiska stenhögarna. Jag och Abbot körde på i turbofart högst där uppe, medan Manne gick och kröp sinsemellan (det var ju så högt!!) så man fick vänta in pojkstackarn. Jag nämner detta av den enkla anledningen att jag vill peka på att Manne också är ganska usel. Tänk bara om vi skulle bli jagade i djungeln av FNL och var tvugna att springa över ett stup på en ranglig bro hööögt upp. Då skulle Manne behöva stanna och krypa (och dö), medan jag springer och överlever.

7 kommentarer:

Anonym sa...

..näe du hade inte överlevt din lilla fjant, för jag hade skjutit skallen av dig först å främst för du hade tänkt fly som den lilla flicka du är, sen hade jag bara väntat in alla gooksen å mejat ner varenda jävel!! ..så där haru skillnaden på varför jag kallas "riktig karl" å du "fjant som måste förnedra sig med saker innanför förhuden för att få kompisar"

Anonym sa...

ajajaj...men det var ju inget obefogat påhopp som du påstod innan idag... ;) Tyckte det var väldigt relevant och SANT ! ;) Sen
verkar det ju som om det va "någon" som tog åt sig väldigt mkt av detta inlägg.... hmmm....undrar varför ? ;)

Tim sa...

Förhudshumor är väl den främsta humorformen?

Anonym sa...

Förmodligen hade ni sluppit alla problem om vem som hade dödat vem eftersom bron garanterat hade kollapsat när Manne (200kg) hade krupit över den... :)

Anonym sa...

Hahahaa, stackars lilla hårda manne ;) Det är alltid sanningen som svider mest, inte sant? ^^
Heder åt dig tim som ju faktiskt,helt utan skrupler, ERKÄNNER att du är en fjant. tänk vilket modig man va!
Underbart. ^^

Anonym sa...

(*host,host*.korrigering)

*vilken
:)

Tim sa...

Äsch det var väl inget! Har man hört det sen man var 6 så måste det ju ligga ett uns sanning i det, eller? Jag menar jag betvivlar ju inte att Hitler var en rude boy, för det har man ju också hört sedan man var liten.