måndag 22 september 2008

Mambo nr. 5

Det här med samboliv är ju ganska nytt för mig, i en ny stad dessutom. Man har lite olika syn på saker och ting och hur de ska göras, men det är ju alltid bra att byta syn- och tillvägagångssätt, det kan ju alltid leda till något bra i slutändan (om det är på mitt sätt det görs). Men ibland tar jag till lite knep, för att kringgå trista saker.

Till exempel när Emma frågar vad som visas på televisionen. Jag sitter ju ändå vid datorn, så jag kollar in utbudet. Eftersom jag vet att hon gillar mammapappabarn-program så vet jag ju hur jag ska göra för att själv slippa dyngan. Jag utelämnar helt enkelt det från min breifing, som tidigare ikväll. Klockan 21:30 skådade jag "Singelmammor" på TV2, så det glömde jag ju såklart nämna. Eller när jag är i en tight spot, och VET att det är något skräp som visas när vi sitter där och glor. ZAPPZAPP säger det! Det är bara att dubbelzappa förbi kanalen så hon inte hinner skymta Barnsjukhuset, Barnmorskorna, 120 dagar i Sodom, eller vad det nu är hon vill se.

Samma taktik som jag brukar använda på Manne när det visas MotoGP eller Formel 1. Genius!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen jag hänger iaf med i svängarna, mitt tränade öga känner igen minsta lilla motorsportgnutta! ..å hellre det än "århundrade i krig" älle "dödligt mord" älle nåt annat skit som du ääääälskar!! ..bög

Tim sa...

...Dödligt mord!? Är du dum i huvudet! Ska du säga, Tila Tequila-tittarn.