lördag 13 september 2008

Exhume to consume

Nu var jag åter tillbaka efter en tvådagarstripp till min kära hembygd. Ärendet var ett tandläkarbesök (4400 kr, varsågoda! Är ni säkra på att ni inte vill ha mer? Dricks kanske?) som åtgärdade en problemtand som spökat sedan April. APRIL! Och i måndags bet jag av en gammal lagning, vilket även det resulterade i en kontosdeduktion på 600 kr. 5000 med andra ord (de håller sig iallafall till jämna tal). I måndags skaffade jag även nya brillor som gick på 3500 pluringar. För helvete!

Men åter till tandläkaren. Jag tyckte först det verkade lite läbbigt det här med rotfyllning, skrapa runt på insidan av tanden med en liten minisåg och så... Men hör och häpna, det var faktiskt ganska behagligt! Jag ligger stilla ett tag och slumrar av till ett skrapande ljud från insidan av min tand. Scratch scratch! Det frambringade nästan en erotisk känsla, när sågen penetrar insidan av mina små tandkanaler. Längre ner! Skrapa ur den där tandroten, längre ner ska du! Ta i nu!!! Scratch scratch.


Nu är jag ensam hemma i Falun igen. Ska leva ungkarlslivet i lyan, trippa runt utan strumpor, ha fötterna på bordet, skita med öppen dörr, kasta snus på väggen och äta hundskit med mjölk, you know the drill.

1 kommentar:

Anonym sa...

bild på glojärn.
nu.