onsdag 10 september 2008

Irriationsmoment #2

Jag gillar att botanisera bland grönsakerna i affären. Det ger mig en känsla av välbefinnande att handla grönsaker och lägga i kylskåpet (jag behöver inte nödvändigtvis äta av dem, vi är faktiskt två i min stuga). Jag kombinerar lustiga färger, brunt, rött gult & grönt! Jag tänker när jag lägger upp dom vid kassan att "Håhå, se på mig, här handlas det hälsokost! Smask smask!". Men en sak gör mig rädd där bland rotfrukter och trädutväxter. Den där jävla äggplantan.

Den ger mig rysningar längs med min ryggrad. Okej! Okej. Jag medger att jag aldrig skurit i dom. Jag har en bild av att om när jag gör det, så rinner det ur någon varliknande, gul vätska ur det gulvita snuskköttet. Jag har inte smakat dom, jag vetefan ens vad man har dom till. Men det där skalet... Jag vill kräkas när jag ser dom. Så blanka... Blanka och svarta! Jag har inte vågat ta i dom, men när jag ville ha en bra bild tog jag faktiskt mod till mig och gjorde det. De kändes precis som jag trodde, och jag tänker inte göra om det! Och namnet... Äggplanta? Hulk.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är fan det bästa som hänt världen! sjukt bra att du dragit igång igen!

Anonym sa...

bara idioter säger äggplanta. aubegine heter det. mupp.
dom är asagoda. och dom ser ut ungefär som en squash inuti. nu behöver du innte vara rädd mer.

Tim sa...

Aubergine? Åfan. Men varför skriver de inte det då!? Det är inte jag som säger äggplanta, det är hemköp.

Anonym sa...

det är väl ungefär bara idioterna på hemköp som säger äggplanta. och kärringar på 50+ ..och du.

Anonym sa...

..äre bara jag som tänker på redig grisporr å blir glad istället när man ser en såndär grov jävel..?

Anonym sa...

Ja Lars, det är det. Benny

Tim sa...

Emma! Jag visste inte att Aubergine och äggplanta var samma sak. Let it go! Christ... Kul att Lars blir glad av dom iallafall!