söndag 14 september 2008

Emma & afrikanerna #2

En dag när Emma och jag var på hemköp för dagens införskaffande av mjölk så stod det en ung herre framför oss i kassan. Han langade upp ett paket kondomer av märket Profil (jag läser det alltid pedofil vid första anblicken) och sade att "Jag tar de här!". Han gjorde det med den där "Det här är väl inget konstigt! Har ni aldrig sett någon handla kondomer förr!? Jag är så bekväm så!"-rösten, fast han givetvis tyckte det var lite pinsamt. It's in the eyes! Stå där och handla saker att sätta på snoppen, va! Iallafall. Jag kom och tänka på kondomutbudet back home i Lindesberghemköpet. Tre till sorterna har dom, varav två heter Profil och Cho-san. Det fanns en tredje, extra stor som jag inte kunde komma ihåg namnet på;

- Emma? Vadfan hette de där råstora kondomerna som de har i Linde nu igen?
- Jag kommer inte ihåg...
- Nej, inte jag heller...

- Vänta nu... Big and black.. Eller?
- Hmm....

Fotnot: Namnet jag sökte efter var Big and beautiful.

Inga kommentarer: