onsdag 30 juli 2008

Dirty Benny

Det sker ibland oväntade saker som för evigt kommer påverka ens liv. En del får barn, en del kraschar bilen, en del blir kristna, en del fastnar i skördeströskan eller hoppar med en fallskärm som inte utlöses. Jag var med om en sådan grej i måndags.

Jag var hemma hos Benny, vi myste i trädgården och gled omkring med hönsen. Vi fick veta att hans bror Jalle skulle komma på besök, och han skulle ha en special treat för oss. Jalle råkar vara av den bågåkande, pryltokiga typen, mil ifrån oss själva det vill säga. Men han hade något som vi inte kunde motstå; en Desert Eagle (för folk som inte vet vad det är, se bilden på Benny). Jag och Benny, två pacifister/vapenvägrare/kärleksförespråkare blev som två små skolpojkar när polisen kommer till skolan och föreläser, "Han har en pistol!! Får jag hålla, fårjagfårjagfårjag!?". Så var det, med den lilla skillnaden att vi fick hålla den. Och skjuta! Vi gick ut i skogen likt ett gäng hillbillies och letade på cowboyhatt, sydstatsflaggor och solbrillor för att få den rätta känslan.

Min hand skakade både av nervositet och tyngd, 2.5 kilo dole i handen fick mig att känna mig större än någonsin. Jag kunde göra vad jag ville. Om jag stod på ICA och den där kärringen framför mig tvunget skulle ha sina två & femti i växel så BLAM!!! Om nån tränger sig före i biokön så BLAM!!! Om Leroy kommer in på min gård så BLAM BLAM BLAM!!! That's my goddamn god given right, booy. Efter vår shootout ute i skogen så posade vi och lekte vidare. Jag tog fram mitt anteckningsblock och prickade av ytterligare en punkt på livets to do-lista. Synd bara att "Skaffa ett liv" också står med där.


3 kommentarer:

Anonym sa...

(och när lilla lars fick reda på vad ni hade lekt UTAN honom så grät han som ett barn, ihopkrupen i fosterställning i sängen, i tre dagar straight)

Anonym sa...

Lars är inte man nog att hantera större skjutjärn än ärtrör.

Sara sa...

Cool, man1
Nu vet jag vem jag inte ska bråka med, du har ju värsta kontakterna!!
8|