fredag 25 juli 2008

Espen

I helgen var jag och Manne i Oslo för att besöka våra vänner som slagit sig till ro i staden - det gick lite sådär. Nils-Petter drog hem samma dag som vi kom, och Gris-Nils som vi skulle bo hos lämnade oss för Abott som bor i nån sketen förort, medans vi levde livet i centrum. Det går visserligen att diskutera huruvida det var något vidare liv vi levde, då min bankbok stoltserade med en stor nolla i sig redan efter två dagar. Ölburk för 35 kr, vilket bondfångeri!

Norge! Vilket jävla skitland. Oslo! Vilken skitstad! Lägenhetskomplexen var gamla och fallfärdiga, det märks att det inte har varit någon som begripit att sköta fastigheterna sedan herrefolket lämnade tillbaka landmassan 1905. Nej fan, vi skulle ta och reclaima det där så kallade landet igen. De har ju liksom inget att komma med, så det enda de kan göra för att ge igen på sina forna herrar är att driva upp priserna till över det dubbla, sådär bara för att jävlas.

Men Norge är ju bra fint om man ser till landskapet. En etnisk rensning så är det ju klart sen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

och det är ju exakt detta jag har försökt få fram sen första gången jag åkte dit, men alla bara tycker man är störd som inte älskar utelivet, den goda maten, akitekturen och folket.
tackar.

Anonym sa...

Arkitektur!? Vart fan då!?

Anonym sa...

nej det är ju det jag menar!