onsdag 30 juli 2008

Spiderman

För att åter knyta an till insekthatet i tidigare inlägg så har jag en ännu färskare historia! Det var nämligen så att häromdagen var jag hemma hos min trattkantarell Emma och kollade på rulle i sängen. Det var mysigt & skoj, och efter filmen tände Emma lampan och vi skulle bege oss för att borsta gaddarna. Emma fryste blicken strax ovanfär mitt huvud.

- Tim... Rör dig inte...
- Haha, vadådå?
- Ligg alldeles still...
- Varför? Vad talar du om?

Jag började röra mig för att resa mig upp

- Ligg still sade jag!
- Emma vad är det!?!? Vrålade jag och kände att paniken började tillta.
- Rör dig långsamt hitå...

Jag skrek till som en liten flicka och rörde mig inte alls långsamt, utan slängde mig panikartat i Emmas knä. Där låg jag naken och vågade inte se upp för att titta på vad som varit ovanför mig. Jag började nästan böla! Efter att ha suttit gungandes, naken och sårbar i Emmas knä en stund så tittade jag upp och såg spindelkräket. Jag tvingade Emma att slå ner honom, varpå han trillade ner i springan mellan min säng och väggen. Vi böt sidor den natten vill jag lova.

6 kommentarer:

Sara sa...

Hej Tim!!
Skojig blogg du har, Vulva visade mig den när hon var här och hälsade på.
Är allt väl med dig? Förutom att du skrämts till döds av en spindeljävel då menar jag.
Det har förresten kommit en ny typ av nattfjäril till Sverige som suger blod, helt sjukt.
Ha det brau!
Sara (från liljeholmen)

Anonym sa...

Hej Sara! Fan vad skoj att du tittat förbi! Hoppas det sker fler gånger. Och vad fjärilen anbelangar tror jag du är full med skit!!

Vinterande sa...

Faktiskt så stämmer det sara b säger, men den är inte direkt vanlig (ännu) och den ger sig inte i första hand på människor tydligen. :)

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1501145.svd

Anonym sa...

Ha! Du kan vara full med skit! Det är faktiskt helt sant, och den tycker extra mycket om ögon. Så beware!!!

Anonym sa...

mammas fel, sorri! //mami

Emess sa...

Vilken ryslig historia!
Jag har lagt märke till ett särskilt ordanvändande som vi har i örebro län, och det har jag konstaterat är fel. Även DU gör det! det heter näligen bytte och inte böt. Folk skrattar åt mig när jag säger att "vi böt". Det låter väl lika fult som när t ex min kollega säger "det är domma" (det är dom där)