fredag 1 augusti 2008

Stereotypes

Jag skrattade högt när jag noterade denna artikel i dagens Aftonblad. Luleå har haft hundratals majjaplantor i någon kommunrabatt, och det krävdes en Jamaican för att bekräfta det.

- Benke, tycker du inte de här ser lite... Misstänksamt ut?
- Vad menar du nu?
- Jomen de här växterna... Ser de inte lite ut som... Du vet, sånt som negrer och hiphopare och så brukar flasha med?
- Jag vet inte Sverker... Tror du? Jag har ingen aning.
- Vi måste ha experthjälp. På telefonerna!

Efter en stunds överläggande så fick de tag på en Jamaican som omedelbart kunde identifiera plantorna. Snyggt gjort där, kommunledning...

1 kommentar:

Emess sa...

"en expert" haha, ynkryggar till svenskar som ska vara så korrekta att de inte vågar erkänna att de känner igen en hashplanta. Eller är dom bara jävligt obildade kanske... Det måste väl ändå vara en av världens mest internationellt omtalade växter. Jag kommer hem om 7 veckor!