tisdag 17 februari 2009

Toa? Lätt!

Jag förundras och blir lite avundsjuk på samma gång över en del personers lätthet inför vissa företeelser. Tidigare idag var jag i en av skolans pisserilokaler, ett rum med pissoar och toaletter som är avskärmade från resten av rummet med någon centimeters gipsskiva. Alltså ett toabås. Jag var helt själv där inne (ty annars vågar jag inte nyttja urinoaren) och stod och tvättade händerna, då en annan karl kom in. Han sprang in i ett bås, stängde dörren om sig och satte igång med en sjuhelvetes klossning. En riktig skitkaskad av ljudet att döma, ni vet det karakteristiska ljudet av kottar varvade med fisar. Lamslagen av häpnad spatserade jag sedan ut ur lokalen. Jag var tvungen att sätta mig utanför vid ett bord och låtsas läsa något för att få se hur herren såg ut när han var klar med sina smutsiga dåd (jag noterade inte hans utseendet vid inträdet). Berömvärt eller bara äckligt?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nå ?!? Vem var det ?!? Kom igeeen , berätta nu !

Anonym sa...

Var han ful? Om han var ful var det äckligt. När jag är aktör i sådana situationer brukar jag tänka "det är lugnt, för jag är snygg".

Benny

Anonym sa...

bra rubrik tim.

Emess sa...

Eftersom han sprang hade han väl inget val, grisen. Varför har har vi toabås för, vi är väl inget jewla u-land? fnys

Anonym sa...

Är det inte cred till Petter för rubriken? Eller är det din ursprungligen och han bara använt sig av den mer frekvent?

Jerri

Anonym sa...

Höredu blöggarn, ta o blögga lite, va! Man vill ju ha nå o gö när man inte meckar med grejer o hugger i skogen o sönt. ey håll käften...

E. Sanner

Anonym sa...

toa-lätt var ju min grej ;)