fredag 6 februari 2009

Melwin

Har börjat förfasa mig på sistone över mina föräldrars namnval. Jag brukar göra mig lustig över nyblivna (ett white trash-prefix kan ibland även vara på sin plats) ungföräldrars namnval. De nya, lite speciella namnen, som ändå förlorar sin säregenhet iochmed att så många nyutskitna ungskruttar heter så. Men Tim då? Det är ju inte särskilt ovanligt i min årskull, men kanske just av den anledningen. Traditionella 80-talistnamn är ju snarare Markus, Mikael och Rickard. Tim låter mer som ett ungt pars försök att ge sin unge ett coolt och hippt namn. Är jag 80-talets Cewin, Melwin, Marwin, Nova & Hästskit? Make no mistake, jag gillar mitt namn. Men jag kanske inte ska klaga så på alla andra iallafall. Å andra sidan finns det ju trots allt 80-talets prettonamn också, tex. Wilhelm.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahaha...du har rätt. Hoppas du vet att Ove och Elisabeth läser din Blogg. Fitte! Jon-e