torsdag 5 februari 2009

Elementärt



Det här lilla klippet antar jag att ni alla har sett. Jag har iallafall sett den på flertalet bloggar, ofta med kommentarer såsom "äckliga ungjävlar!" och "därför vill inte jag har barn!". Det tycker jag är lite orättvist mot den lilla grabben, han gör ju bara helt rätt! Där har vi en unge som är helt införstådd i vad som gäller. Hans dumma bror säger ju fel, och då blir han rättad. Den lilla glasögonungen är den korrekta vokabulärens riddare, om inte annat dubbar jag honom till det. Vafan, hade min unge sagt nos istället för näsa skulle jag slån för örat och bussa hundarna på honom. Sådär säger man inte! Hade jag sagt, och så skulle jag ta fram hans lillebror istället. "Okej August, visa din dumma storebror hur man säger", sedan skulle storebrodern få sova fastkedjad i uthuset nere vid sjön. Så han lär sig.

4 kommentarer:

Emess sa...

Kedja fast dem båda två. slå dem med familjens rottingmöbler! Och Tvi för piercade 19-årspäron med keps-barn, på väg till Lidl att handla chips och chickenbits (for me money) mjäk mjäk

Anonym sa...

Börjar oroa mig för dina studieresultat !! du verkar spendera mer tid vid YouTube än med näsan hängandes över böcker..
Men för att dra dig ytterligare djupare ner i fördärvet så få du ju kika på denna med.. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=zM9PF9-Wtys

Anonym sa...

den lilla glasögonungen är ju uppenbart utvecklingsstörd på nåt sätt. inte en lillgammal besserwisser. väl att åtskilja. jag har minsann jobbat med särskoleelever jag.
jag var en lillgammal besserwisser när jag var i hans ålder. inte en särskoleelev.
jag vet inte vad jag vill ha sagt med detta.. jag går nu.

Tim sa...

Utvecklingsstörd? Jag förstår ingenting. Intervjuaren ställer idiotiska frågor - han avvaktar. Ingen idé att bemöta sådant nonsens liksom. Men helt plötsligt beter sig hans bror oacceptabelt, och han hugger direkt. Applåder till glasögonungen. Vad är det du har att invända?