tisdag 9 december 2008

An unilateral disgust

Vad är det äckligaste ni vet? Undertecknad började (efter att ha läst inlägget om bajs på Brun Fors blogg) att fundera i dessa banor och kom fram till två saker som jag ser på med fasa (vi snackar inte fobier, utan bara rent äckel). Båda har med vatten att göra, och det första är ketchupsvatten (dit hör även det som kommer ifrån senap). Alltså ni vet när man tar fram körva och ska smeta ut ketchup (altnernativt senap) och det enda som kommer ut är lite unket vatten, på grund av att man inte skakat om innan. Fyfan! Jag slänger korvjäveln åt helvete ifall det kommer ketchupvatten på den.

Och så det andra vattenrelaterade tinget. Mögelkondens. Ponera: Ni har haft en matlåda i kylen aningen för länge, ni öppnar för att kolla till den och den har krypt ned och värmt sig i ett grönvitt skäggtäcke. Då jag även har just a tad of mögelfobi så ryggar jag alltid tillbaka när jag ser den ofrivilliga odlingen, och av tillbakaryggande-skaket så droppar det kondens ifrån locket, oftast på min hand/händer. Jag får panik och springer och tvagar mig som en jävla idiot. Vattnet har legat och jäst tillsammans med möglet. Vattnet är mögelpiss. Det vidriga möglet ligger på rygg och pissar upp i taket i hans matlåde-etta och jag får det på mina händer. Jag gnuggar som en jävla idiot för att bli av med det. Huga!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! Jag förstår vad du menar. Jag tycker att insekter som lägger ägg under huden är äckligt. Små små ägg som kläcks och ut kommer en larv som kryper omkring och äter i kroppen för att sen, när den är redo, tränga sig ut genom huden och därigenom skapa variga sår som lätt infekteras. Blä.

Benny

Anonym sa...

jag råkade bajsa på ringen igår..diareesprut...det var äckligt. jon e

Anonym sa...

det där benny bör finna nöje i mitt parasitinlägg.. det om fisken.
http://emmabrunnfors.se/2008/10/06/ska-vi-hangla/

hmm.. det var längesen det togs upp en ny parasin insåg jag precis. frå kanske fixa det.

jag tycker för övrigt också att ketchup-/senapvatten är repulsive.

Emess sa...

Hah! Ketchupvatten, så ynkligt. Har du någonsin resnat en golvbrunn i en dusch? Slemtestar med hår, flens och snor