onsdag 10 december 2008

Nobility

Jag ser på nobelfesten på televisionen, fin tillställning det där. Stora män och kvinnor (jag ville egentligen bara skriva män, men är rädd orsaka åsiktsstorm från Benny "jämställdhet, wööh-wööh" Bailey) sitter samlade på rad efter rad och njuter av kastanjkrokett och diarrédoppade russinstänger. Jag skådar snitsiga blåsor och finputsade frack (frack i plural? fracker? fracks? frääkz?), och min absoluta favoritaccessoar, medaljerna.

Så tjusiga, inte sant! En sådan skulle man ha. Kameran stannade till på Carl Bildt och han hade en riktig tungviktare mitt på bröstet. Samtidigt som det är den optimala formen av bling-bling, så kom ju snart den självklara följdfrågan: hur gör man för att få en sån där? Vad ligger drakdräpar-ratiot på nu för tiden? Hur många torn måste man klättra upp för, enbart med hjälp av jungfruhår?

I'm baffled.

Inga kommentarer: