torsdag 4 december 2008

Idioti #4


Jag botaniserade runt på Åhléns idag, ty Emma min fru hade glömt att vi skulle mötas vid affären klockan tre och istället valde att ströva ikring på skolan för att snacka med vänner (Irritation? Lyser igenom? Vafalls?). Så strövade jag ikring där på blöta men lätta vinterben och dröjde kvar lite vid skivhyllan. Jag betraktade med extra intresse top-3, för där finns egentligen allt med som jag vill samla med min lilla idiotiserie.

Detta är alltså skivorna som svenska folket köper flest av. Alltså KÖPER, för pengar, kosing, dinarer och drachmer. De lösgör plats i plånboken/bankkontot för att de vill åka hem och poppa musik med sina idoler. På första plats: Il Divo (se bild längre ned). Kommentar överflödig. På andra plats: The Priests. Jag ser hur ni höjer på ögonbrynen och tänker "Vad är det? Judas Priest-covers!?", men oh nej, det är långt mycket snaskigare än så. Det är något nytt gäng (vad jag har förstått) som fösts samman, tre stycken pedofil/satans alley/koprofagpräster som sammanstrålar i ljuv sång. Och så på tredje plats: de gamla bekanta schlagerrävarna (eller må jag säga häxorna?) Aldén, Clamp och Nielsen, kända från tidigare inlägg. Skivan går tydligen jävligt bra, hoppas de använder pengar till plastikoperationer, en mun-med-anus-ersättning skulle kanske vara på sin plats så de kanske får ut något finare ur sin oral, förlåt, anal. Jag ville spontanvomera igen men Åhlens tillhandahöll ingen träslev.

Lite lustigt hur de ställt den fulaste till höger och längst bak. Som sig bör. Påminner lite om vinylomslaget till en platta med The Pinks jag har, men mer om det en annan gång.

3 kommentarer:

Anonym sa...

PÅ tal om tid/energi lagt på anammandet av skitmusik så har tears in heaven 19,409,252 views på tuben. Folk är alltså, statistiskt sett, helt jävla dumma i huvudet.

Benny

Anonym sa...

Meningen med livet är att vinna. Avril Lavigne har ett klipp på tuben med 1,092,906,051. Ja e faan bässt!
J

Anonym sa...

...man blir så trött...och amy daajjjmånds julskiva på det...fulländat=) ann b