söndag 18 maj 2008

Wiklund

Jag sitter ensam hos Manne och har tills nu suttit och vältrat mig i söndagsmatiné i sällskap med Indiana Jöns (första rullen) som jag faktiskt aldrig tidigare sett, mitt stora filmintresse till trots. På hans fittiga tagentbord som saknar bokstäver (jag får köra på känsla) försöker jag skriva ned några rader - jag har redan fått sudda ut och skriva om minst 10 gånger hittills. Mina fingrar luktar ostbågar & navelludd och jag mår lite halvkasst sedan gårdagen. Filmen var dock väldigt njutbar och jag må säga att jag myser lite åt den barnsliga lekfullheten de verkade ha back in the days när de gjorde äventyrsrullar. Störst intryck gjorde ändå två fraser som jag tror kommer smyga sig in i mitt vardagliga liv, då det kan appliceras på så mycket! Se bara!

No matter what happens kan man alltid ta en dadel. Hey mannen, ta bort kniven, chilla! Ta en dadel!

- Fan vad jag har ont i huvudet asså...
- Shiit, dåliga dadlar dude.

3 kommentarer:

Emess sa...

Haha! "Ta en dadel". Vad tusan är det förresten, jag har aldrig ätit en sån. Är dom goda?

Tim sa...

Vafan! Har du aldrig fått en dadel till jul? Och ännu mer vafan; Du har bott i både egypten och grekland men har inte tatt en dadel? Christ....

Tim sa...

Och nej, de smakar skit.