måndag 26 maj 2008

Encouragement

När jag skulle avsluta mina tre år i gymnasiet var jag nere i smeten mer än förut. Mina betyg hade dalat från "medel" på diagrammet till någonstans "långt under dåligt". Jag gick ständigt runt och jämrade mig, och oftast inte i närheten av skolan. Det var (nu såhär i efterhand självklart) väldigt roligt hur vissa lärare hanterade mitt frånfälle. Tillexempel religions-Ingas (tillika livscoach) tips;

- Jaeee Tim.... Det här ser ju inte så bra ut...
- Kan tro det ja.
- Jaeee man alltså.. Man behöver ju inte alltid plugga för att komma vidare i livet... Man kan ju också åka till Norge till exempel.
- Jahaaee..?
- Jamen och rensa fisk. Det får man jättebra betalt för, är det något du har funderat på? Rensa fisk? Det är det många som gör.

Kanske inte hörrudu Inga!
MEN, jag tycker iallafall att gensvaret jag fick ifrån samhälls-Mona var det mest talande.

- Okej då, någon som kan svaret? Tim?
- Öhhmm... Nääee jag har inte läst igenom det...
- *suck*.... Tim... Vad gör du här egentligen? Va?

Thats pedagogik for you.

Inga kommentarer: