onsdag 14 maj 2008

Average Joe

Har ni tänkt på vilka träbockar de svenska idrottsmännen är? Totalt ointresserad som jag är hör jag ändå radiosporten ett par gånger om dagen, och var gång de intervjuar valfri högpresterande idrottsman i lagsport ska de alltid vara så blygsamma. Som i måndags, då någon hockeyspelare hade trixat in ett snyggt mål. Det spelar ingen roll hur makalöst målet är, utan alltid;

- Det var ett sjujäkla mål det där!
- Tjae, jag vet inte, de jobbade bra bakåt, jag fick en puck upp på mig och hittade en lucka i deras försvar och hade tur som fick in den...

Men samma dag (fast från en fotbollsmatch) intervjuade de någon utlänning som jag inte minns namnet på;

- Du stod för två assists, hur känns det?
- Det känns bra, jag fick bollen och utnyttjade min snabbhet ordentligt och lade upp en perfekt pass upp mot [något medspelarnamn] och han satte den. Samma på andra assisten, jag utnyttjade snabbheten och så gick det som det gick...

Så ska det ju låta! Ta åt er när ni gör nåt bra och avfärda det inte som om det vore nonsens, svenskjävlar. Som om jag gör det...

1 kommentar:

Anonym sa...

haha du är med i lottdragningen iaf! jag har länkat dig nu också ditt kön!