onsdag 14 maj 2008

Lyckans flens

Någon som sett Talang 2008? Jag har lyckats pricka in två avsnitt faktiskt, och jag måste säga att jag finner 2 saker ytterst vedervärdiga. Den första är ju ganska given, Berra K, men den är ju så väntad så den tänker jag inte gå in på.

Det andra får dock mitt rygghår att krypa inåt och min livslust att vända tvärt. De är så vidriga att jag bara vill ta tag i dem om axlarna med raka armar och kaskadspy dem i ansiktet. BUÄÄÄ!! Kanske torka mig lite om munnen, bara för att känna att det kommer en våg till. UÄÄÄH!! Med ansiktet fullt av chorizo och magsyra undrar de vad de gjort för fel. Jamen så kolla då!!



Jag ser bilder av hur föräldrarna står vid sidan av scenen med riktiga Werkelin-dollartecken som pupiller och gnider händer. Hur de när släkten är samlad visar hur duktigt de drillat sin lilla slav. Kolla vad hon han!! Barnet kollar upp lite ängsligt och tänker "Mamma jag vill inte!" men morsan böjer ned huvudet, kisar med ögonen och hytter med näven. Barn som sjunger sånger. Bah! Fyfan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Uuusch! Jag trodde vi var den förfallna generationen, men det verkar kunna bli värre!

F.ö såg jag Dodgeball igår, lite kul med tanke på ditt övre inlägg. Asså det var ju inte skitkul, men ändå ett sammanträffande.

Peace

Anonym sa...

Werkelin hette väl den där nissen som sparkade ner fru å barn från taket på den där kojan dom flöt omkring på i vattnet..?

Tim sa...

Självklart! Werkelin var det. Tillåt mig korrigera...