tisdag 25 september 2007

Doughnuts


En sak gör mig särskilt glad just för tillfället. Jag läser och hör en massa om protester i ett fjärran land i öst. För en gångs skull gör folk något vettigt med sina demonstrationer. Jag ser inga gatstenar flyga kors och tvärs, inga handlares rutor gå i kras och ingen misshandel och diverse annat otyg (som både demonstranter och auktoritet i regel är duktiga på vid sammakomster av den här storleken). Bara ett gäng sköna munksnubbar som har fått med sig varenda kotte (och omvärlden) & visar att man inte vill bli behandlade som skit utav ett gäng riktiga as. All heder åt grabbarna i rött & orange, även om jag tror det är en tidsfråga innan de får smaka bly. Sånt brukar ske när folk blir rädda och tafatta.

Jag blir iallafall stolt över att se att folk kan visa vad de tycker och kämpa för det utan att ta till primalhjärnan
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jävla kärring!