torsdag 16 oktober 2008

Emancipation

Jag börjar att undra ifall det borde vara över vid det här laget; Som ni alla har sett har bloggandet varit bristfälligt och tarvligt, både kvantitivt och kvalitativt. Några youtubeklipp här och där, var det vad jag hade i åtanke, va! Bli någon jävla knäppa klipp-blogg som pekar ut roliga saker istället för att komma upp med dom själv! VA!?

Vad som oroar mig mest är nog när jag börjar bläddra lite i historiken här till höger. Oj vad det skrevs ofta, oj vilken lustigkurre jag varit! Under vilken period var det? Jo just det, under tiden som hårt arbetande dåre på brüket, Guldsmedshyttan. Var det min kreativa peak? Ståendes vid en borr eller svarv och trycka på knappar? Borde jag inte ha varvat upp till tusen efter emancipationen? Jo jag tror nästan det.

Till helgen får jag äntligen återse Benny. Kanske kan han trycka på rätt knappar? Jag återkommer i frågan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför är underground hip-hop bättre än mainstream hip-hop? Varför är Nick Drake bättre än Martin Stenmark? Jo, god konst föds ur missär! ångest är en fin fin drivkraft och källa till kreativitet. Du mår kanske för bra, helt enkelt.

Mvh Emil Zander

Anonym sa...

emil är en vis talare. jag tror han har rätt.

Tim sa...

Du kanske har rätt Emil. Jag måste lida mer! Förresten så stavas ditt efternamn med S och inte Z.

Emelie sa...

Jag gillar det. Har dock inte följt dig sen tidernas begynnelse. Men jag gillar det nu.