tisdag 28 oktober 2008

Idioti #2

Jag och Emma kollade på House ikväll. Underhållande, men reklamen däremellan var konfunderande. Den handlade om en produkt för kvinnor, närmare bestämt bindor från Alldays. Efteråt kliade vi oss i huvudet - produkten saknade ju helt mening (om det inte är så, var vänlig korrigera mig). Den nya superbindan från Alldays kommer nämligen med kamomilldoft. Kamomill! Vad kommer sedan? Basilika? Soltorkad tomat? Piffi allkrydda? Är det inte sällsynt idiotiskt? Eller för att citera Emma;

"Vem fan luktar på fittan när man har mens!?"

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tro mej, jag har haft klasskompisar som MINST skulle behöva ta till kamomilldoft under menstuationen. Vad som helst. Även piffiallkrydda hade varit en doftförbättring.
Det finns uppenbarligen en del därute som antingen har problem med odören på riktigt (och egentligen kanske borde säka hjälp för det) eller som inte riktigt har greppat det där med vikten av hygien under perioden. Då kan man ta till kamomillen.

Anonym sa...

Vidrigt

Anonym sa...

då börjar man väl i fel ände..? "hm, jag luktar skunk, bäst jag döljer det med kammomil"

Tim sa...

anonym 2: Precis! emma: Kan man inte prova att utöva hygienkonst? Är det inte annars typ som att man slänger smutsiga kläder i tvättmaskinen, fyller i en massa sköljmedel, tar ur den efter tvätt, slänger den i tvättkorgen och låter den ligga i två dagar. Visst, du har haft massa luktagott-medel, men du har ju ändå inte gjort rätt och hängt upp dom direkt, så därför luktar de unk iallafall.

Anonym sa...

det kan man definitivt tycka. jag funderade i samma banor mången gång, men inte går man fram till en halvt okänd ung kvinna och talar om för henne att: -du, din fitta luktar gammal röten ål! fixa!

man får fortsätta fundera i tysthet om man är chicken som jag.

Anonym sa...

Mums..

Emelie sa...

Haha! Fyfan. Asså jag har sett att det finns sånna servietter, typ intimservietter, det borde ju vara en bättre hjälp till dom som har problem med hygienen under denna period. Håller mer på det än kamomillbindor...