måndag 17 mars 2008

Sett på jobb

Häromdagen kom jag på en gammal anekdot från jobbet som jag helt sonika glömt bort att skriva ned här, trots att det var säkert två månader sedan som jag upplevde det. När jag och Benny var och bowlade med jobbet så dök det dock upp i mitt huvud igen, så jag passar på att plita ned det nu medans jag kommer ihåg;

Jag var inne och donade med något i lunchrummet, då jag såg en lapp liggandes på ett av borden. Det ligger till som så att vi har olika avdelningar här på jobbet, som gör jobb åt varandra - tjänster och gentjänster ni vet. Iallafall, det var något som skulle ned till den så kallade plåtverkstaden, och därför hade någon gubbe författat en lapp med den nödvändiga informationen på. Tyvärr hade jag inte mobilen med mig på jobbet den dagen (ty jag inte vill att den ska sluta fungera på grund av överdos av smuts), men jag kan redogöra för hur denna lappen såg ut genom en rekonstruktion i paint, handstilen är för övrigt nästan autentiskt. Så ni får se det roliga jue.


"Vafaen, jaevla böeg, sådär säger man ju inte!"

Inga kommentarer: