tisdag 18 mars 2008

Internhumor

Idag var jag till tandläkaren för en liten undersökning (som kommer resultera i en lagom deduktion på 3500 kr från mitt konto om två veckor). Vanligtvis besöker jag folktandvården i Storå, men eftersom den var smockfull och jag behövde en akuttid så blev jag tilldelad en i Kopparberg istället. Bra så, och jag fick lift dit av min farfar. Vi kom fram lite väl tidigt, så vi spenderade en stund med att glida runt i byn och betrakta misären och förfallet. Helt plötsligt såg farfar något;

- Är inte det han den där Jilcke?
- Vart då? Vem?
- Där borta... Han den där snuskgubben som slår en massa fruntimmer!

Jag vänder mig om och ser en gammal man med långt grått hår gå in på en pizzeria.

- ... Du menar Hans Scheike?
- Jajust, precis han!

9 kommentarer:

Anonym sa...

va i helvete har du lyckats göra som kostar 3500 spänn??

Anonym sa...

sega jävel

Emess sa...

Hördu din drummel, har du fått grus i maskineriet eller?

Anonym sa...

Nu får det vara nog!!!
Hur många fler gånger ska man behöva gå in på denna blogg och mötas av samma gamla mossiga inlägg!?
Antingen tackar du för dig och avslutar din blogg med flaggan i topp eller så fortsätter du! Jag antar att din inspiration lyser med frånvaro men vafan. Skriv om dina favoritdjur eller nått.

Anonym sa...

Jag håller med, vafan hölls du med?

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the GPS, I hope you enjoy. The address is http://gps-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

vafan Tim! kan du inte ägna ett inlägg åt dina vandrande pinnar?

Anonym sa...

Du lovade att komma med mer skoj efter göteboooorg?!

Anonym sa...

Jag anser att man som bloggare har ett visst ansvar gentemot sina läsare. Tänk på dom som inte har mycket annat än dina blogginlägg att se fram emot. Vad ska dom göra nu? Va? Ge oss ett tecken på liv! Nånting! Du kan inte göra så här!!!
Gurgel!