onsdag 14 oktober 2009

Déjà Vu

Häromdagen laddade jag ned två filmer att betrakta, Mystic River och A History of Violence. Förstnämnda har jag sett förut, men det var i samband med dess release så jag tänkte jag skulle fräscha upp minnet, och den andra var för mig en ny bekantskap. Jag inledde med att kolla på Mystic, men efter ca 20-30 minuter tänkte jag att "äh!! jag tar den andra först och fortsätter på den här senare!". Sagt och gjort, jag sket i att kolla klart på den och kollade på den andra istället.

Några dagar efteråt åkte jag hem till svärmor & far och hängde lite. De andra gick och lade sig ganska tidigt, vid elvasnåret, men då jag inte var det minsta trött gick jag och lade mig och kollade på TV istället. Slog på femman, och se där! Mystic River! Vilken timing, bara några minuter innan den tidpunkt då jag slutade kolla också, shiiit. Jag blev förvånad över timingen och kollade klart på rullen. Jag började bli trött, och slözappade lite innan jag gick och lade mig. Satte på SVT. PRECIS DÅ började A History of Violence. Vafan är oddsen!?

När sådant här händer får jag en mystisk känsla i kroppen. Jag tror mig börja höra röster, jag får för mig saker. Jag tror mig förnimma att rösterna säger jag är utvald, utvald till stordåd! Varför skulle annars sånt här hända? Jag börjar känna ett behov av seriemord in a ritual fashion.

Enda gången jag fått den känslan tidigare var efter denna händelse.

1 kommentar:

Ingenmansland-KG sa...

Du är utvald!!