tisdag 10 mars 2009

Speaking of...

...Att vara hemma - jag beskådade det i särklass kanske mest smaklösa inom heminredning som jag skådat när jag var hemma hos mina vapendragare i Linde. Jag skulle sova över i Shirzads soffa en kväll, och Manne var på ingång för öl & umgänge. Vi beslöt oss för att spela honom ett litet spratt och släckte ned allt i lägenheten, tände doftljus all over the place (karln har nämligen ett helt skåp fullt av dom), släckte ned belysningen, satte på Marwin Gaye och satte oss i varsin ände av soffan.

Det skulle räcka för att iallafall göra Manne konfunderad för ett fåtal sekunder, vilket det såklart var värt. Helt plötsligt fick Shirre ytterligare en idé!
- Jag vet! Vi måste ha den här också!
Han tog ogenerat upp ett kvadratformat föremål och stoppade i kontakten till det.



Detta är alltså hans homeage till gud - En fyrkantig tavla föreställandes Mecka, med tillhörande regnbågsskimmer. Den passade ju onekligen in i syftet dock, man kan nog inte hylla gud på ett mer gay sätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag antar att manne blev rörd till tårar av en sån stämning...estet som han är!! =)....ann